Logitech QuickCam Pro 9000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech QuickCam Pro 9000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

carel1963 22-06-2011

prima beeld
na wat aanpassiningen in het programma is het beel beter

frank61 07-10-2010
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Ik heb deze webcam aangeschaft nadat ik hen gezien had bij het bedrijf waar ik destijds werkte en ze vol lof waren.
sinds 2 jaar gebruik ik hem en wil mijn mening hierover wel kwijt.
als ik dit vergelijk met de beeldscherpte van andere webcams dan is deze grandioos. je kunt er HD fotoos en videos mee maken. De face-tracking werkt feilloos.
Kwa gebruiksgemak kan ik zeggen dat mijn kinderen (8-11 jaar) er altijd al probleemloos mee om kunnen gaan.
Installeren was gewoon een paar keer op next klikken.

Kortom een geweldig apparaat. ik kan geen minpunten ontdekken.

Webchatgirl 17-11-2009
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Ik gebruik deze cam professioneel en ben erg tevreden ...het beeld is mooi en helder, en je kunt er mooie films en foto's mee maken.

natashja 19-06-2009
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Wat een TOPcam, lijk er zelfs mooier op als ik al ben lol, nee grapje, mooi beeld heeft deze cam, aansluiten fluitje van een cent, en de cam draait als een tielrelier !!

Frankie61 29-12-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Ik heb deze webcam nu een paar maanden in bezit/gebruik.
Had voorheen geen webcams gehad, maar wel bij andere mensen webcams gezien.
Het installeren ging probleemloos. Het gebruik gaat ook probleemloos. De opties die ik uitgeprobeerd heb deden het naar behoren.

En tot slot het beeld is super in vergelijking met dat van de andere webcams die ik gezien heb. Ook in full screen modus.

Menno5 14-12-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Logitech Quickcam Pro 9000 ... in eerste instantie een prima cam! Maar als ik er kritisch naar kijk, valt het ook wel weer mee.

Het beeld is gewoon scherp, zolang je niet inzoomt tenminste want dan is het echt niet scherp meer.

De zo door Logitech geprezen RightLight2 functie, werkt slecht. Ik heb veel en veel te donker beeld plus dat als die functie aanstaat, je hele vage bewegingen krijgt. En dit is al zo met beeld kijken met Logitech software zelf, staat dus los van Messenger of Skype ofzo. Die functie staat dan ook uit bij mij.

Het voetje is gewoon niet goed. Misschien voor aan de monitor te plaatsen wel, maar om neer te zetten ergens is het een onstabiel geval wat wordt verergerd door de USB kabel die er aan loopt te trekken.

Software is prima. Op CD wordt de laatste versie meegeleverd (die van 21-08-2008) en doet het prima. Leuke mogelijkheden (als je kinderen hebt of zelf wat kinds bent ;-) ) en een boel instellingen. Installatie ging ook probleemloos op mijn Windows XP Home SP3.

Al met al zeker een verbetering tov mijn vorige cam. Maar kan me niet echt vinden in de reviews (hier en andere sites) die deze cam de hemel in prijzen. Maar een miskoop is het niet :-)

ZER07 13-11-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

De plus punten zijn genoeg weergegeven dus dat terzijde.
Een paar opmerkingen wat ik jammer vind.

-De pro heeft een zoom functie
welke digitaal inzoomt op
de beeld-chip output. Maw, het totaal beeld wordt
uitvergroot waardoor deze
juist zeer onscherp wordt.
In zoom stand is deze niet scherp te stellen. Carl Zeis
lens of niet dat is gewoon niks. 2-megapixelsensor, Mwah!

- Het standaardje is te onstabiel. De kabel maakt dat lastig en wankel.

-Het standaardje mist bevestigings schroefdraad om evt een tri-pod standaard te bevestigen. Dat wat camera's aan de onderkant hebben.

Berend Jansen 19-10-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Ook ik had in het begin problemen met deze webcam. Vastlopers, Thunderbird wilde niet meer updaten, gebruikersprofielen werden maar half of helemaal niet geladen, korton: dikke ellende. Na deïnstallatie van de webcam deed alles het gelukkig weer. Achteraf bleken de moeilijkheden die ik ondervond aan de software te liggen. De nieuwste versie (van 21-8-2008) lijkt goed te werken.
De Rightlight-technologie zorg voor vegen bij snelle bewegingen, dus die heb ik uitgeschakeld.

dirk teur 11-09-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Prima beeld, zeer helder. Geluid ben ik minder over te spreken, het wordt de microfoon als snel te veel als er een uithaal in zit. Plots hard lachen bijvoorbeeld. Maar verder, en zeker dankzij de software, een prima apparaat. De functie facetracking werkt ook erg goed, niet traploos dus een beetje schokkerig, maar ook weer niet hinderlijk. De software voor pratende avatars maar ook de funfilters zijn erg leuk, vooral voor kinderen. Op de site van Logitech ook heel veel aanvullingen op te vinden en gratis te downloaden.

Ik heb het apparaatje besteld en ontvangen binnen een dag via een internetwinkel, wat mij ook uitermate goed bevallen is.

dannyboy 01-07-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

ik heb een webcam logitech quickcam pro 9000 aangeschaft ik begrijp niet dat jullie problemen mee herbben laat zich perfect installeren heb nog nooit problemen meegehad heb ook windows vista
uitstekende webcam aanrader voor mensen die toch dat ietsje meer willen

gerrit woudstra 28-04-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Zeer goede camera. heb echter wel lichte problemen met rightlight als ik de webcam in skype 3.6 gebruik. Bij slechte lichtomstandigheden werkt de rightlight bij mij niet goed en moet ik de wencaminstellingen voor rightlight opnieuw aanklikken en de standaardwaarden kiezen. Dan wordt het beeld helder en scherp. In de software van logitech zelf krijg ik zeer goede heldere en scherpe beelden.
Iemand een oplossing?

Eric Muller 14-03-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

probleem gevonden ik een conflict met de externe harde schijf welke ook op een usb zat aangesloten .
deze losgekoppeld ,en de cam werkt nu zonder problemen!

Jan van Espen 21-02-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Heb de Logitech Quickcam Pro 9000 vandaag aangeschaft. Installeren onder windows Vista geen probleem. Super camera, investering zeker waard. Twee jaar garantie.
Toppie.

sebastiano70 19-02-2008
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

De beste cam die ik ooit gehad heb, een aantal redenen zijn:

Een helder beeld, weinig licht nodig, ontzettend scherp.
Geen pixelvorming met inzomen.
Goed gebruiks gemak

Kortom totaal geen spijt van.
Een aanrader!

Kip74 07-01-2008

Wat een ding zeg !!!!

Dit is niet praten over een webcam, dit is gewoon een proffesionele camera.
Superbeeldkwaliteit, ook in de donkere uurtjes.
Zelfs zo erg dat het op de cam lichter lijkt dan dat het dan op dat moment is.
Heb hiervoor al meerdere cams gehad.
De laatse was een Logitech Quickcam Communicate STX.
Op zich niks mis mee.
Ik kreeg hem alleen niet meer geinstalleerd en toen maar op ziek gegaan.
De pro 9000 word direct herkent en qua kwaliteit valt de vorige cam dan volledig in het niet.
Geluid is goed, zal beter zijn met een snellere verbinding, denk ik.

Dus mocht je een cam willen kopen, spendeer iets meer en haal klasse in huis !

Steve Muller 17-10-2007
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Had hiervoor de SE van de Ultra Vision maar deze is toch net weer een stukje beter.

Je kunt met de nieuwste Skype 3.6 zelfs nu in HQ 640x480 30fps webcambellen.

Je hebt hiervoor wel minimaal een Dual Core met snel internet nodig.

Een betere is er op dit moment niet!!!!

Mr Johan 23-09-2007
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Het beeldkwaliteit is perfect. Bij me vorige cam ( logitech messenger) moest ik een bouwlamp neerzetten om het goed belicht te krijgen. Ook werd het beeld vaak groenig en kreeg ruis.

Deze cam geeft echt nooit ruis en ik heb al genoeg licht met alleen maar me monitor aan. De kleuren blijven ook perfect in welk licht dan ook.

Autofocus werkt ook goed. Je blijft de hele tijd scherp. Je kan de cam 2 a 3 cm van een voorwerp plaatsen en maakt dat nog steeds scherp. Alleen bij wat minder licht heeft hij soms moeite met scherpstellen maar dan kan je dat altijd nog handmatig doen.

Facetracking werkt ook goed. Alleen dit gaat digitaal. Dus je hebt geen krakerige cam die naar je toe draait. Persoonlijk vind ik het irritant omdat door Facetrack het beeld constant in beweging is. De kwaliteit is vrijwel goed alleen je raakt wel wat kwaliteit verloren als hij digitaal inzoomt.. maar dit is echt niet veel. Je kan dit ook gewoon oplossen door de cam wat dichterbij je te plaatsen.

Foto's die eruit komen zijn ook perfect. 3264x2448 groot!.. Video opnemen kan met maximaal 1600x1200 wat ook goed loopt. Het is echt wat ze zeggen.. een HD cam. Logitech heeft met deze cam een nieuwe standaard neergezet wat de webcams aangaat. Alleen jammer dat er nog geen programma's zijn waar je niet groter beeld dan 320x240 kan versturen. Daar lopen ze nu heel erg mee achter.

Ik heb een 8 gegeven voor gebruiksgemak hoewel het ook aan vista kan liggen. Ik heb als ik de microfoon en webcam tegelijk aanzet dat me eigen geluid heel erg gaat ruizen. Maar als ik de cam aanzet via een programma zoals Manycam dan werkt het goed. Verder heb ik een paar keer een blue screen gehad met een driverfout van de cam.

Bartstan 20-09-2007
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

ik heb hiervoor een logitech webcam pro 4000 gehad maar nu deze 9000 pro overtreft alles. de beeld kwaliteit is ronduit perfect ook bij weinig of nagenoeg geen licht, zeer scherp en alles wordt automatisch ingesteld, ( beeld, scherpte en omgevingslicht ). het installeren was een fluitje van een cent, als je maar eerst de software installeerd en dan pas de webcam aansluit als men dat vraagt, de vormgeving is perfect en past mooi bij mijn samsung 206bw, met vista heeft de software ook geen problemen, heb wel bij logitech de nieuwste versie software gedownload en niet de software die bij de webcam zat, die was n.l. ouder.
de aansturing is hetzelfde als de vorige versies van andere logitech webcams dus het was niet erg zoeken hoe of wat. microfoon werkt ook prima en bij msn het geluid via de boxen ook. ben zeer tevreden over deze webcam 9000 pro. overigens deze webcam beschikt wel over facetracking !!! wat bij informatie staat van niet, dit werkt ook zeer goed, alle instellingen zijn ook handmatig in te stellen. zeer aan te bevelen ondanks de hoge prijs. Bart

BartM1 09-09-2007
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

Weer een uitstekende cam uit de Logitech familie.
Nog steeds de nummer 1 in WebCams.
Voordelen: Zeer lichtgevoelig dus altijd een perfect beeld. Zelf bij het licht van alleen de monitor van je computer. Ruis is deze camera helemaal onbekent.
Even voor de mensen die een webcam als bewakingscamera willen inzetten heb ik hem ook buiten getest. Waar de voorgangers van deze webcam nog wel eens een wat strepen gingen vertonen bij bijna volledige duisternis blijft dit beeld strak. Alleen ook hier geldt, waar geen licht is is ook geen beeld. dan zul je toch een infrarood camera met infrarood verlichting moeten kopen. Maar een klein lampje kan al wonderen doen. De lichtgevoeligheid is wel weer iets toegenomen t.o.v. vorige modellen.
Als webcam voor dagelijks gebruik in huis is ie perfect.
Leuk detail is de autofocus die Logitech met dit model introduceert. Inderdaad scherp van oneindig tot enkele centimeters. Het scherpstellen kan enkele seconden duren maar is ook te fixeren.
Wat me wel opviel is dat deze cam een lichte randonscherpte heeft. Maar dat kan liggen aan het feit dat hoe beter de cam is hoe kritischer je wordt en hoe eerder daardoor andere zaken gaan opvallen.
Conclusie: Een top webcam waar je geen spijt van zult krijgen, en een neiuwe standaard in de markt zet..

Bram11 21-08-2007
Geschreven voor: Logitech QuickCam Pro 9000

De Quickcam Pro 9000 van Logitech met een Carl Zeis lens is een goede webcam.
Ik heb verschillende cams geprobeerd maar dit is tot nu toe de beste.
De beeldkwaliteit is uitstekend ( goed scherp beeld )het geluid is ook prima in orde en hij voelt ook stevig aan.
Rightlight technologie doet het ook goed.
De installatie van de software ging niet geheel zonder problemen maar is uiteindelijk goed gelukt.

Ik heb deze webcam nog maar een paar dagen maar ben er erg tevreden over ondanks de toch wat te hoge prijs.

Bij de Logitech Quickcam ultra vision die ik ook heb kunnen proberen is de Rightlight technologie niet goed wel een helder beeld maar te donker wat je ook probeert.